torstai 22. joulukuuta 2011

Puolen hehtaarin metsän joulutervehdys


Hyvää Joulua, Nalle Puh huusi. Hän huusi niin lujaa, että varmasti joka ikinen Puolen hehtaarin metsän asukas kuuli joulutervehdyksen. Hyvää Joulua Puh, Nasu sanoi kurkistaessaan kolostaan. On niin paljon lunta, ettei kotikolostani näy kuin savupiippu. 

Paljon on lunta, Tiikeri totesi, pomppiessaan korkeitten luminietosten läpi Puhin ja Nasun luokse. Sitten hän katsoi Puhia ja kysyi mietteliäänä. Kuka se Joulu on? Ja mitä hyvää tämä Joulu on tehnyt. Hassu tiikeri, Puh vastasi. Ei Joulu ole eläin, saatikka pieni poika tai tyttö. Joulu on suuri juhla. Suuri ja iloinen juhla, Nasu lisäsi.

Mitä silloin tehdään, Tiikeri kysyi? Juhlitaan tietenkin, Puh sanoi. Syödään vatsat täyteen ja sitten syödään vielä lisää, suklaata, rosollia ja lanttulaatikkoa, hunajaa tietenkään unohtamatta.  Jouluna pitää olla hurjan kiltti, Ihaa sanoi löntystellen paikalle. Jouluna lauletaan ja tanssitaan piirileikkejä, Nasu lisäsi innostuneena. Lauletaan kaikki yhdessä:

”Porsaita äidin oomme kaikki
oomme kaikki, oomme kaikki.
Porsaita äidin oomme kaikki,
oomme kaikki, kaikki.
Sinä ja minä,
sinä ja minä.”

En minä ole porsas, Puh sanoi tärkeänä. Minä olen nalle, Nalle Puh. Ja minä olen tiikeri, Tiikeri sanoi. Tiikerit pomppivat mieluummin kuin laulavat. Minäpä olen porsas, Nasu sanoi ylpeänä. Mutta pikemminkin minä olen aina ollut enemmän isän porsas, kuin äidin porsas. 

Minä haluan laulaa Ihahaa – laulun, Ihaa sanoi. Mutta eihän se ole joululaulu, Nasu huomautti. Pompitaanko siinä laulussa, Tiikeri kysyi toiveikkaana? Puh mietti hetken ja sanoi sitten iloisena – kyllä me voidaan laulaa Ihahaa -laulu, vaikka se ei olekaan joululaulu. Laitetaan tonttulakit päähän ja otetaan toisiamme kädestä. Lauletaan, pompitaan ja pyöritään piirissä. Hauskaa, Tiikeri huudahti ja pomppasi ilosta kuusenlatvaan saakka. 


”Ihahaa, ihahaa, hepo hirnahtaa,

ihanaa, ihanaa onhan ratsastaa.

Juokse, hepo, hiljaa, kannat pikku Siljaa.

Kanna kotiin saakka kevyt, kallis taakka. ”




Hauskaa Joulua, rakkaat ystäväni, Puh sanoi halaten Nasua, Tiikeriä ja Ihaata. Tärkeintä Joulussa on yhdessä olo. Hauskaa Joulua Puh, Tiikeri, Nasu ja Ihaa, sanoivat yhteen ääneen ja antoivat Puhille ison halauksen.
 




(Itse keksitty satu, joka sai alkunsa askarrellessani joulukorttia).


Jos pidit blogista, kerro myös kaverille    

2 kommenttia:

  1. Kaikki kunnia tarinalle, pidän Nalle Puh-tarinoista itsekin paljon, mutta tuo kinkun syönti kannattaisi kuitenkin jättää tästä tarinasta pois, Nasu kun on possu...

    VastaaPoista
  2. Kävipä kömmähdys! Onneksi huomasit ja vielä suurempi onni, ettei Nasu hoksannut tuota. Nasu kun on taipuvainen hermoilemaan. Olisi pikku possu varmasti järkyttynyt tuosta pysyvästi.

    Poistan kinkun pois menulta ja kiitän sinua suuresti, että pidät Nasusta näin hyvin huolta. =D

    Niini

    VastaaPoista

Kommenteista hurmaannutaan hymysuin.